Párbeszédek AudioPal-lal


Már írtam korábban az AudioPal-ról. Ma viszont egy állásinterjúra való felkészítés kapcsán élesben is kipróbáltam. 

Létrehoztam egy blogot, ahová az előzőleg Google Docs-ban közösen összegyűjtött kérdéseket, válaszokat bemásoltam.
Ezt követően az AuidioPal-lal felolvastattam a szövegeket, és az így emailben kapott "widget"-eket beillesztettem a blogba, ami így nézett ki:


Így a pérbeszédet végig lehetett olvasni és fel is lehetett olvastatni. Valahogy így:

Small Talk
Wie war Ihre Reise?



Das war ganz gut, ich bin gestern in Hannover ohne Probleme gelandet.
Danach bin ich aus Hannover mit der Bahn nach Wolfsburg gefahren.



Wo haben Sie übernachtet?



Jetzt bin ich im Hotel Holiday Inn Wolfsburg.




Gefällt Ihnen das Hotel?



Ja, es ist schön und bequem, ich bin damit zufrieden.
Auch das Frühstück hat mir geschmeckt.




Und wie finden Sie Wolfsburg?



Wolfsburg ist eine ganz besondere deutsche Stadt. Ich finde die Häuser ganz hübsch. Die Stadt hat gute Atmosphäre.


(...)

A gond viszont, hogy ha egy hosszabb szöveget akarunk felolvastatni, az sok időbe kerül, mert a program csak 600 karaktert olvas fel. Nekem a teljes párbeszéd blogba öntése két órámba telt, igaz kétszer a párbeszéd fele elszállt, és újra kellett rekonstruálnom, de ez bosszantó volt. Nagyon oda kell figyelni a bemásolt kódra, mert ha túl közel tesszük egymáshoz őket, akkor sokszor hibásan ugyanazt a szöveget ismétlik.(Ebben a bejegyzésben is így jártam az  előbb).

Most viszont van egy kész párbeszédem, ami bármilyen hasonló alkalommal bevethető lesz.

Ha nem akarunk felolvastatni, akkor mikrofonnal is rögzíteni tudunk szöveget, de ha nem vagyunk native speaker-ek, ez nem biztos, hogy jó ötlet.

A hang kicsit gépi még, de nem zavaró, meglepően jó, németül két hölggyel (Katrin, Ulrike) és egy férfival (Stefan) dolgoztathatunk.
Angolul több személy áll rendelkezésre (ausztrál, amerikai, brit), de emellett beszél még kínaiul, hollandul, dánul, finnül, görögül, olaszul, japánul, kóreaiul, lengyelül, norvégul, portugálul, oroszul, svédül, törökül, spanyolul, és a kisebb spanyol nyelvjárásokkal is boldogul (katalán, galíciai és valenciai). Magyarul sajnos nem tud.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyelvtanulás Androiddal

10 nyelv, amit a leginkább érdemes tanulni

Nyelvtanulás egyszerűen: www.busuu.com - Tesztelés két főiskolai csoporttal