Online óra és konferenciarészvétel (2008-11-26)

Ma voltam a Heller Farkas konferencián (meghívó pdf-ben), elég kevesen voltak, de az érdekes, hogy ezzel párhuzamosan a két csoport 3 tesztet oldott meg.
A Moodle-csoporttal chaten (1. chat, 2. chat, 3. chat) tartottuk a kapcsolatot, kérdeztek tech. problémákat, illetve eredmény-reklamáció volt. 3 lány volt aktív, bár többen benéztek: B. N., N. R., K. Zs..Volt, aki nem írta meg (L. E., "ültem a vonaton" (sic!), V. A. (?).
A CS-csoportnál négy ember együtt írta meg egymást segítve (IP-cím + túl jó eredmények): O. B., P. I., J. T., G. K.) Volt, aki online volt, de nem írta meg (G. B.) és aki beteg volt (F. J., igazolást hoz).

Az előadás végén egy-két tanárral beszélgettem, és azt mondták, hogy azért nem használják a tanulási környezete(ke)t, mert a főiskola vezetése bele szokott nézni (sic!). Amit nem igazán értek, mert akkor mit lát: hogy nagyon dolgozunk a környezetben?
A privátszférájuk fenyegetését látják benne. Próbáltam mondani nekik, hogy akkor a mobiltelefon használata sem javasolt, amire ugyan helyeseltek, de használják azt.

Itt is volt OptiVote az elején, ugyanazzal a három kérdéssel. A statisztika:


Nem volt olyan "szakértő" közönség, mint a BGF-konferencián, vagyis hallottak róla de nem használják (az az egy szavazat is véletlen félrenyomás volt).

Egyébként egy fontos kérdés hangzott el: vizsgateszteknél hogy lehet védekezni a csalás ellen. Mondtam, hogy nehezen. :) Ez gyenge pont, tökéletes megoldás nincs. A javaslataim:
  • Ha van, "leereszkedő ablak" funkció használata, ekkor a hallgató elvileg nem tud ablakok között váltani Moodle-ben van, Coospace-ben nincs. Érdekes, hogy a tesztelésnél kijön a pedagógiai koncepciók különbsége a két környezet között. Coospace nekem jobban "kézre áll", gyorsabban, logikusabban lehet összeállítani a teszteket. Szerintem látszik, hogy ez egy hangsúlyos elem a rendszerben, Moodle-nél nem az.
  • IP-cím megadása, tehát teszt otthonról nem írható, csak iskolai gépteremből. Na most azt bewebkamerázni nem lenne hülyeség. Kérdés, hogy felvet-e ez jogi aggályokat? Ez nagyon hatékony lenne: beállítom, hogy csak onnan érhető el, és kitöltés időpontjában én is online vagyok, és figyelem, hogy egyedül oldják-e meg. Aki nem annak, törlöm az eredményét. Persze ez kötött és időigényes a tanár számára. És még ekkor is "bemondhatják" hangosan a helyes válaszokat.
  • Jelszó használata, amit órán adunk meg. Ekkor sem írható meg otthonról, bár volt olyan régebben egyszer, aki kintről írta meg, de az órán nem volt jelen. Ekkor töröltem az eredményt. Tehát ilyenkor a tanárnak figyelnie kell az online és a teremben jelen lévőket.
  • Minden eseteben persze a megfelelő kitöltési idő megadása (főleg az érvényesség vége fontos!). Lehetőség szerint knapp kitöltési időt adjunk meg, hogy ne legyen idő "keresgélésre", pl. 10 kérdés 8 perc.
  • Akinek jelentősen eltér az eredménye a várhatótól, azzal újra kell íratni, ha megoldható.IP-címek és kitöltési idő figyelése ha otthonról írják meg, így láthatjuk kik dolgoztak egy gépről (barát, barátnő stb.)

Ami szerintem egyébként nagyon hiányzik a tanulási környezetekből (VLE-kből):
  • jól használható szinkron kommunikációs lehetőségek, mint a chat és hangátvitel!
  • jól használható kollaboratív szerkesztőfelület dokumentumoknál és fogalmaknál (Google Docs)
Erre kellene rámenni, volt is erről egy előadás, elő kell bányászni, mert nagyon keveset beszélnek a hallgatók az órán, főleg én beszélek. Ez nagy hátrány. Hátha az ilyen eszközök (Skype, TokBox) ezt megoldják.

A Google Docs utolérhetetlen. Wikit nem használtunk igazán, mert nem használható (M) vagy nincs (CS), és újabb eszközt már nem akartam bevonni. Ez is kicsit túl sok már. Lehet, hogy „overflow” lesz a vége.
És nem elfelejteni a szegedi tanácsot: leszűkíteni a témát, hogy védhető és bizonyítható legyen a fejlesztő hatás.

Ezt egyébként bele kell venni az év végi kérdőívbe: "Mit hiányoltatok a legjobban az órák során?"

Nagyon kíváncsi leszek az év végi eredményekre, amiket már a K.F és az U. csoportokra is ki kell terjeszteni. NAGY MUNKA LESZ!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyelvtanulás Androiddal

10 nyelv, amit a leginkább érdemes tanulni

Nyelvtanulás egyszerűen: www.busuu.com - Tesztelés két főiskolai csoporttal