Gondolatok egy tanulmány kapcsán (2008-09-26)

Dorner Helga tanulmánya kapcsán a következők jutottak eszembe:

  • Log fájlok hasznosak lehetnek a kvantítatív elemzésben (Moodle és CS)
  • „A kollaboratív tudásépítés során a résztvevők (tanulók) együttesen, egyidejűleg dolgoznak egy probléma megoldásán. A tanulók határozzák meg céljaikat, és a pedagógus nyújt segítséget e célok megvalósításában. A kollaboráció tanulócentrikus, a tudatosságra késztet és csoportfelelősséget alakít ki a résztvevőkben.” (nekem nincs ilyen feladatom!)
  • Kevés releváns szakirodalmam van (Scardamala és Bereiter, szociális episztemológia, trialogikus tanulás (Hakkarainen), Vigotszkij közeli fejlődési zóna, CSCL, Sfard, számítógéppel segített kollaboratív tanulási környezet (Stahl), Henri
  • „A számítógéppel segített kollaboratív tanulási környezetben tárolt írásos csoportszintű interakciók elemzése és értelmezése „láthatóvá teszi” a tudásépítés folyamatát csoporton belül, így a kollaboratív tanulást kutatók számára ezen interakciók az empirikus adatelemzés forrásai, a kutatás egyik fontos fókusza.”
  • Tanárok IKT-kompetenciáját is bemérni (B.E., M.B.)
  • „Az aktív részvétel az interakciókban elősegítheti a hatékonyabb tanulást is” Ezt hogy mérte a Helga? Vannak eredményei? (e-mail!)
Az online munka kritériumait kidolgoztam, Kárpáti Andreának is elküldtem. Ehhez Henri interakció elemző modellje jó lehet még.

Megjegyzések

  1. András, a kérdésedre az a válasz, hogy önbevallásos alapon rákéreztem. Nem használok pre és post teszteket...nem a képessegfejlesztés igazából a témám...
    Az online munka kritériumai érdekelnek engem is, elküldenéd? Köszi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a választ.

    Elküldtem mailben a kritériumokat.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyelvtanulás Androiddal

10 nyelv, amit a leginkább érdemes tanulni

Nyelvtanulás egyszerűen: www.busuu.com - Tesztelés két főiskolai csoporttal